CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT STRATEGIES SERVICE MARKETING MIX FACTORS THAT AFFECT THE LOYALTY OF COFFEE SHOP CUSTOMERS IN PHETCHABURI

กลยุทธ์การบริหารความสัมพันธ์กับลูกค้า ปัจจัยส่วนประสมการตลาดบริการที่ส่งผลต่อความภักดี ของลูกค้าธุรกิจร้านกาแฟในจังหวัดเพชรบุรี

Authors

  • Sararat Kumsai Faculty of Business Administration, Eastern Asia University
  • Yaowapa Pathomsirikul Faculty of Business Administration, Eastern Asia University
  • Montikan Eiamso Faculty of Business Administration, Eastern Asia University

Keywords:

Customer relationship management strategy; Service marketing mix; Customer loyalty Coffee shop business; Phetchaburi province

Abstract

This research aims to 1) Explore customer personal factors Service usage behavior Customer relationship management strategy Service marketing mix factors and loyalty of coffee shop business customers in Phetchaburi province 2) Analysis of customer relationship management strategies that affect customer loyalty in coffee shop businesses in Phetchaburi Province and 3) Analyze service marketing mix factors that affect customer loyalty in coffee shop businesses in Phetchaburi Province. This research is a quantitative research using a questionnaire to collect data from a sample of 400 coffee shop business customers in Phetchaburi Province. A stratified sampling method was used. and systematic sampling Statistics used in data analysis include: Descriptive statistics and test the hypotheses using stepwise multiple regression analysis. The research results found that1) The sample group of coffee shop customers was mostly male, aged 21-30 years, with a bachelor's degree level of education. Private company employees Average monthly income 10,001 - 20,000 baht. Marital status. Most frequently choosing services at the store. Frequency of use: 3-4 times per week. Taste preferences are the most common use of coffee shops. Facebook is the source of most information about coffee shops. And the sample group of coffee shop business customers makes the most decisions on their own in deciding to use the service. 2) Customer relationship management strategies affect customer loyalty in coffee shop businesses in Phetchaburi Province, consisting of building relationships by providing information (t=6.17) building relationships with rewards (t=9.41) and building relationships according to contract conditions (t=-0.53) and 3) Service marketing mix factors that affect customer loyalty in coffee shop businesses in Phetchaburi Province include marketing promotion (t=6.77), employees (t=4.90), and service products (t=3.60).

Downloads

Download data is not yet available.

References

กัลยา วานิชย์บัญชา. (2551). การวิเคราะห์ข้อมูลหลายตัวแปร (พิมพ์ครั้งที่ 3). กรุงเทพฯ:จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย

เครือเจริญโภคภัณฑ์. (2564). กาแฟสร้างอาชีพ. ค้นเมื่อ 2 มีนาคม 2566, จาก https://mgronline.com

จิดาภา ผริตาฤทธิ, ปรเมษฐ์ แสงอ่อน และ ทวีป พรหมอยู่. (2565). นวัตกรรมการตลาด และการบริหารลูกค้าสัมพันธ์ที่ส่งผลต่อความภักดีของลูกค้าร้านกาแฟบรูแบร์ วิทยาลัยนวัตกรรมและการจัดการ มหาวิทยาลัยราชภัฏสวนสุนันทา.

ณัฐทิชา ชาญวิทย์การ (2563). ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดในมุมมองของผู้บริโภคและปัจจัยคุณค่าตราสินค้าที่มีผลต่อความภักดีในตราสินค้าของผู้บริโภคกาแฟแฟรนไชส์ของไทยในกรุงเทพมหานคร. หลักสูตรบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต,วิทยาลัยดุสิตธานี

เยาวภา ปฐมศิริกุล. (2565). การสำรวจและวิพากษ์ทฤษฎีทางการตลาดและการปฏิบัติขั้นสูง (พิมพ์ครั้งที่ 2). กรุงเทพฯ: มหาวิทยาลัยอีสเทิร์นเอเชีย.

อลงกรณ์ รักษาพราหมณ์, ธนายุ ภู่วิทยาธร และสุณีย์ ล่องประเสริฐ. (2561). ความสัมพันธ์ระหว่างคุณภาพการให้บริการ การสร้างคุณค่าตราสินค้า กับความจงรักภักดีต่อตราสินค้าของร้านกาแฟแฟรนไชส์ ในอำเภอเมือง จังหวัดสุราษฎร์ธานี. วารสารวิทยาการจัดการ มหาวิทยาลัยราชภัฏสุราษร์ธานี, 5(2), 155-174.

ศูนย์อัจฉริยะเพื่ออุตสาหกรรมอาหาร, (2564). ธุรกิจกาแฟ. ค้นเมื่อ 2 มีนาคม 2566, จากhttps://fic.nfi.or.th

อรินทร์ อินทร์แจ้ง. (2561). อิทธิพลของคุณค่าที่รับรู้ด้านราคา คุณค่าที่รับรู้ด้านอารมณ์ และคุณภาพการให้บริการต่อความพึงพอใจ ความผูกพัน และความจภักดีของลูกค้าร้าน Amity coffee ในเขตกรุงเทพมหานคร. การค้นคว้าอิสระบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต, มหาวิทยาลัยกรุงเทพ.

Aaker, D. A. (1991). Managing Brand Equity: Capitalizing on The Value of a Brand Name. New York: The Free Press.

Cochran, W. G. (1977). Sampling techniques (3th ed.), New York: John Wiley and Sons.

Cronbach, L. J. (1990). Essentials of psychological testing. (5th ed.). New York: Harper Collins Publishers.

Kotler, P., & Keller, K. L. (2016). Marketing management (15th ed.). England: Pearson Education, Inc

Kotler, P., & Armstrong, G., Ang, S. H., Tan, C. T., Yau O. H. M., and Leong, S. M. (2017). Principles of Marketing, An Asian Perspective. (4th ed). England: Pearson Education Limited.

Kotler, P., Armstrong, G. & Opresnik, M. O. (2021) Principles of marketing (18th ed.). United Kingdom: Pearson Education.

Lovelock, C. & Wirtz, J. (2011). Services marketing: people, technology, strategy (7th ed.). New Jersey: Pearson Prentice Hall.

Oliver, R. L. (1999). Satisfaction: a behavioral perspective on the consumer. New York: Irvin/ McGraw-Hill.

Published

09-12-2024

How to Cite

Kumsai, S. ., Pathomsirikul, Y. ., & Eiamso, M. . (2024). CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT STRATEGIES SERVICE MARKETING MIX FACTORS THAT AFFECT THE LOYALTY OF COFFEE SHOP CUSTOMERS IN PHETCHABURI: กลยุทธ์การบริหารความสัมพันธ์กับลูกค้า ปัจจัยส่วนประสมการตลาดบริการที่ส่งผลต่อความภักดี ของลูกค้าธุรกิจร้านกาแฟในจังหวัดเพชรบุรี. วารสารบริหารธุรกิจศรีนครินทรวิโรฒ: Srinakharinwirot Business Journal, 15(2), 1–13. Retrieved from https://ejournals.swu.ac.th/index.php/MBASBJ/article/view/15713

Most read articles by the same author(s)