DEVELOPMENT OF DIGITAL MARKETING CHANNEL OF KAOSAEN COMMUNITY ENTERPRISE, BANG PLA, BANG PHLI DISTRICT, SAMUT PRAKAN PROVINCE
การพัฒนาช่องทางการตลาดดิจิทัลของกลุ่มวิสาหกิจชุมชนแม่บ้านเกษตรกรสวนเก้าแสน ตำบลบางปลา อำเภอบางพลี จังหวัดสมุทรปราการ
Keywords:
Marketing channel development, Digital marketing, Marketing channel, Community enterpriseAbstract
This research aims to study the conditions and problems of digital marketing channels. The need for community product content marketing and development of community product content marketing tools on Facebook fan pages that affect the decision to purchase community products. As well as satisfaction assessment of tourists to the Kao Saen garden farmer housewife community enterprise group, Bang Pla subdistrict, Bang Phli district, Samut Prakan province. It is a mixed method research (Mixed Methods Research).The area in this study is the Kao Saen garden farmer housewife community enterprise group and areas according to tourist attractions in Samut Prakan province. Qualitative study results found that Kao saen garden housewife and farmers community enterprise group, Bang Pla subdistrict, Bang Phli district, Samut Prakan province. It has the advantage of being a product made from natural raw materials. Does not destroy the environment weaknesses include a lack of skills in using digital media to develop sales potential. Regarding the need for community product content marketing and developing community product content marketing tools on Facebook fan pages that affect the decision to purchase community products, it was found that there is a need for the development of digital sales channels. Content development and advertising In this regard, in the part of developing content marketing tools for community products on the Facebook fan page of the community enterprise group of suan Kao Saen farmers housewife, Bang Pla subdistrict, Bang Phli district, Samut Prakan province, found that there has been development. Content marketing of community products on Facebook fan page that affect the decision to buy community products including using illustrations to create content and making a difference to the product by applying and modifying fabric into other types of products. Expanding the area for providing information about products by using Gen C people to help present products. Using hashtags (Hashtag) creating content to create an identity for the product. By highlighting the highlight of being a tie-pattern fabric dyed with natural colors. Provides long-lasting color and the group added uniqueness to the tie-dye fabric by using Bodhi Thale leaf patterns. Which is the provincial tree of Samut Prakan, printed with patterns and presenting content as an activity with community participation. It will be content that invites the target group to show certain behaviors, such as news perception. Product purchasing decisions, etc. For the quantitative results of the study, it was found that tourists' satisfaction with the Kao Saen farmer housewife community enterprise group, Bang Pla subdistrict, Bang Phli district, Samut Prakan province. The results of the study found that satisfaction at the highest level and there was a decision to buy the products of the Kao Saen garden farmer housewives community enterprise group at the highest level when the Facebook fan page of the Kao Saen farmer housewife community enterprise group was opened.Downloads
References
กรมพัฒนาธุรกิจการค้า. (2564). การจดทะเบียนธุรกิจประจำเดือนกรกฎาคม 2565. ค้นจาก https://www.dbd.go.th/download/document_file/Statisic/2565/H26/HS26_20207.pdf
กัลยา วานิชย์บัญชา. (2566). สถิติสำหรับงานวิจัย. จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย.
กัลยารัตน์ หัสโรค์. (2564). กลยุทธ์การตลาดออนไลน์ที่มีอิทธิพลต่อความสำเร็จของวิสาหกิจชุมชน [ปริญญาปรัชญาดุษฎีบัณฑิต ไม่ได้ตีพิมพ์]. มหาวิทยาลัยมหาสารคาม.
จุฬารัตน์ ขันแก้ว. (2562). กลยุทธ์การตลาดดิจิทัลและผลการดำเนินงานทางการตลาด หลักฐานเชิงประจักษ์จากธุรกิจบริการในประเทศไทย. จุฬาลงกรณ์ธุรกิจปริทัศน์. 41(159), 1-32. https://doi.nrct.go.th/ListDoi/listDetail?Resolve_DOI=10.14456/cbsr.2019.1
ณฐาพัชร์ วรพงศ์พัชร์. (2564). การพัฒนาสื่อสังคมออนไลน์วิสาหกิจชุมชนข้าวลุงรินตำบลเสม็ด อำเภอไชยา จังหวัดสุราษฎร์ธานี. วารสารมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ มหาวิทยาลัยราชภัฏสุรินทร์, 23(2).
นันทิพร พงษ์ศิริยะกุล, นิติพงษ์ ส่งศรีโรจน์ และสุวรรณ หวังเจริญเดช. (2563). ความสัมพันธ์ระหว่างกลยุทธ์การตลาดออนไลน์กับความสำเร็จขององค์กรของธุรกิจนำเที่ยวในประเทศไทย. วารสารการบัญชีและการจัดการ มหาวิทยาลัยมหาสารคาม, 12(1), 88-99. https://so01.tcithaijo.org/index.php/BJBM/article/view/243307
พัทรียา หลักเพ็ชร. (2562). การบริหารจัดการความรับผิดชอบต่อสังคมเชิงกลยุทธ์เพื่อสร้างคุณค่าอย่างยั่งยืนในอุตสาหกรรมท่องเที่ยวและบริการ. สำนักพิมพ์สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์.
พิพัฒน์ รัชกิจประการ. (2563). ชวน ‘เที่ยวเมืองรอง เที่ยวชุมชน’ กระตุ้นเศรษฐกิจช่วงไวรัส COVID-19 ระบาด ภารกิจที่คนทั้งชาติต้องร่วมมือกัน. ค้นจาก https://www.salika.co/2020/03/03/tourism-campaign-fight-covid-19/
ภาสกร รอดแผลง. (2564). การพัฒนาช่องทางการตลาดออนไลน์ของผลิตภัณฑ์ของกลุ่มผลิตภัณฑ์จักสานงอบไทยลาวแง้วทองเอน อำเภออินทร์บุรี จังหวัดสิงห์บุรี. วารสารสังคมศาสตร์และมานุษยวิทยาเชิงพุทธ, 6(3), 35-45. https://so04.tci-thaijo.org/index.php/jmhs1_s/article/view/261234
วนิดา มุกดา. (2557). แนวทางการบริหารจัดการของกลุ่มผู้ผลิตสินค้าหนึ่งตำบลหนึ่งผลิตภัณฑ์จังหวัดตาก. วารสารวิจัย มหาวิทยาลัยสวนดุสิต, 10(1), 187-205. https://so03.tci-thaijo.org/index.php/sduhs/article/view/29240
สุตาภัทร คงเกิด. (2563). การศึกษาการพัฒนากลยุทธ์การตลาดเชิงเนื้อหาออนไลน์ ของกลุ่มธุรกิจหัตถกรรมผ้าทอ จังหวัดเชียงใหม่. วารสารสังคมศาสตร์และมานุษยวิทยาเชิงพุทธ, 5(2), 139-154. https://business.payap.ac.th/pdf/case/2563/case_10.pdf
Abdul-Muhmin, A. G., & Al-Abdali, O. (2011). Adoption of online purchase by consumers in Saudi Arabia: an exploratory study. 2nd Conference on administrative sciences. Dhahran.
Akbari, D. A. (2024). Consumer behaviour: The impact of social media and digital marketing. Independently published.
Al-Maghrabi, T., Dennis, C., Halliday, S. V., & BinAli, A. (2011). Determinants of customer continuance intention of online shopping. International Journal of Business Science & Applied Management, 6(1), 41-66. https://www.econstor.eu/handle/10419/190622
Good, C. V. (1973). Dictionary of Education. (3rd ed.). McGraw-Hill.
Gumilang, R.R. (2019). Implementation of digital marketing on increasing sales of home industry products. Coopetition: Journal Ilmiah Manajemen, 10(1).
Keisidou, E., Sarigiannidis, L., & Maditinos, D. (2011). Consumer characteristics and their effect on accepting online shopping, in the context of different product types. International Journal of Business Science & Applied Management (IJBSAM), 6(2), 31-51. https://www.econstor.eu/bitstream/10419/190625/1/06_2_p31-51.pdf
Kotler, P. (2017). Marketing 4.0: Moving from traditional to digital. John Wiley & Sons.
Secretariat office of community enterprise promotion board. (n.d.). Good to know of community enterprise. from http://www.sceb.doae.go.th/Ssceb2.htm
Shelly, D. F. (1995). Tackling family member compensation. American printer.
Smith, H. J. (2012). กระบวนการที่ดีในการออกแบบอินโฟกราฟิกส์ (Infographics) 9 ขั้นตอน. ค้นจาก https://www.learningstudio.info/infographics-design/
Susanti, E. (2020), digital marketing training in technology-based business development efforts in MSMEs in Sayang Village, Journal Ekonomi, 1(2), 1632-1640. http://ejournal.seaninstitute.or.id/index.php/Ekonomi
Varadarajan, P.R., & Yadav, M.S. (2002). Marketing strategy and the internet: An organizing framework. Journal of the Academy of Marketing Science, 30(4), 296-312. https://www.semanticscholar.org/paper/Marketing-strategy-and-the-internet%3A-An-organizing-Varadarajan-Yadav/26e6b8f66831e100351f85168d272c17d1780206
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 วารสารบริหารธุรกิจศรีนครินทรวิโรฒ: Srinakharinwirot Business Journal
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
วารสารบริหารธุรกิจศรีนครินทรวิโรฒ ยินดีรับบทความวิจัยและบทความทางวิชาการด้านบริหารธุรกิจ เพื่อพิจารณาตีพิมพ์เผยแพร่ในวารสาร ซึ่งทัศนะและข้อคิดเห็นใดๆ ในวารสารฯ ถือเป็นความคิดเห็นและความรับผิดชอบโดยตรงของผู้เขียน มิใช่เป็นความคิดเห็นและความรับผิดชอบใดๆ ของคณะบริหารธุรกิจเพื่อสังคม มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ ผู้ประสงค์จะนำบทความหรือบทวิจารณ์ใดๆ ไปเผยแพร่ จะต้องได้รับการอนุญาตจากวารสารเป็นลายลักษณ์อักษร ลิขสิทธิ์บทความที่เผยแพร่ทั้งหมดเป็นของวารสารบริหารธุรกิจศรีนครินทรวิโรฒ