ANTECEDENT FACTORS OF DYNAMIC COMPETITOR MARKETING CAPABILITY
Keywords:
Dynamic competitor marketing capability, Market-driving vision, Strategic flexibility, Marketing knowledge, Competitive intention, Environmental complexityAbstract
In today's knowledge age, the ability to information analysis into insight in response to market, customer, and competitor movements is core to sustainability. Organizations use dynamic competitor marketing capability to analyze rival marketing activities for understanding and responding to the strengths, weaknesses, capabilities and strategies of those rivals that lead to the development of a marketing strategy. The purpose of this research is to examine the influence on antecedent factors of dynamic competitor marketing capability. Data was collected from 133 furniture businesses in Thailand by questionnaire mail survey. This paper used to form prediction equations was ordinary least squared (OLS) regression analysis. The results reveal that market-driving vision, strategic flexibility, marketing knowledge, and competitive intention have significant positive influence on dynamic competitor marketing capability. Moreover, conclusion and directions for future research are discussed in the last section of this paper.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
วารสารบริหารธุรกิจศรีนครินทรวิโรฒ ยินดีรับบทความวิจัยและบทความทางวิชาการด้านบริหารธุรกิจ เพื่อพิจารณาตีพิมพ์เผยแพร่ในวารสาร ซึ่งทัศนะและข้อคิดเห็นใดๆ ในวารสารฯ ถือเป็นความคิดเห็นและความรับผิดชอบโดยตรงของผู้เขียน มิใช่เป็นความคิดเห็นและความรับผิดชอบใดๆ ของคณะบริหารธุรกิจเพื่อสังคม มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ ผู้ประสงค์จะนำบทความหรือบทวิจารณ์ใดๆ ไปเผยแพร่ จะต้องได้รับการอนุญาตจากวารสารเป็นลายลักษณ์อักษร ลิขสิทธิ์บทความที่เผยแพร่ทั้งหมดเป็นของวารสารบริหารธุรกิจศรีนครินทรวิโรฒ