Student Loyalty toward Master’s Degree Business Administration Curriculum at Srinakharinwirot University
Keywords:
Service marketing mix, Satisfaction, Attitudinal loyalty, Behavioral loyalty, Demographic factors, Srinakharinwirot UniversityAbstract
This research aims to study mixed factors of service marketing affecting student loyalty toward the business administration curriculum at the master’s degree level at Srinakharinwirot University. It also examines the relationship between student satisfaction and loyalty in the MBA program. The results show that service marketing mixed factors have influenced student satisfaction in the MBA curriculum by approximately 39.4 percent. The product and service aspect is the most important factor in predicting student satisfaction. Furthermore, the service marketing mix has influenced student attitudinal loyalty toward the MBA curriculum by about 26.7 percent, while the service-marketing mix has influenced student behavioral loyalty by nearly 40.5 percent. Student satisfaction has rather a low positive relation to attitudinal loyalty at the 0.01 level of statistical significance. Student satisfaction has a moderately positive relation to behavioral loyalty at the statistical significance level of 0.01.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 วารสารบริหารธุรกิจศรีนครินทรวิโรฒ: Srinakharinwirot Business Journal
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
วารสารบริหารธุรกิจศรีนครินทรวิโรฒ ยินดีรับบทความวิจัยและบทความทางวิชาการด้านบริหารธุรกิจ เพื่อพิจารณาตีพิมพ์เผยแพร่ในวารสาร ซึ่งทัศนะและข้อคิดเห็นใดๆ ในวารสารฯ ถือเป็นความคิดเห็นและความรับผิดชอบโดยตรงของผู้เขียน มิใช่เป็นความคิดเห็นและความรับผิดชอบใดๆ ของคณะบริหารธุรกิจเพื่อสังคม มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ ผู้ประสงค์จะนำบทความหรือบทวิจารณ์ใดๆ ไปเผยแพร่ จะต้องได้รับการอนุญาตจากวารสารเป็นลายลักษณ์อักษร ลิขสิทธิ์บทความที่เผยแพร่ทั้งหมดเป็นของวารสารบริหารธุรกิจศรีนครินทรวิโรฒ