MEASURING THE STORE IMAGE AS A HIGHER ORDER FACTOR IN UDON THANI PROVINCE
Keywords:
Second-order factor analysis, Store image, Service qualityAbstract
The objective of the research was to examine the store image in Udon Thani province. Given the literature review, a model proposed the store image which was identified as a one-dimensional construct consisting of five components such as brand name, product quality, service quality, atmosphere, and perceived value. Using a survey design, data were collected via questionnaires interviewing 443 household samples. They included the customers of stores in Udon Thani province. The author argued the second-order factor structure for the store image significantly supported. This suggested that customers evaluated the store image on five basic dimensions but they also viewed overall store image as a higher order factor that captured a meaning common to all dimensions.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 วารสารบริหารธุรกิจศรีนครินทรวิโรฒ: Srinakharinwirot Business Journal
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
วารสารบริหารธุรกิจศรีนครินทรวิโรฒ ยินดีรับบทความวิจัยและบทความทางวิชาการด้านบริหารธุรกิจ เพื่อพิจารณาตีพิมพ์เผยแพร่ในวารสาร ซึ่งทัศนะและข้อคิดเห็นใดๆ ในวารสารฯ ถือเป็นความคิดเห็นและความรับผิดชอบโดยตรงของผู้เขียน มิใช่เป็นความคิดเห็นและความรับผิดชอบใดๆ ของคณะบริหารธุรกิจเพื่อสังคม มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ ผู้ประสงค์จะนำบทความหรือบทวิจารณ์ใดๆ ไปเผยแพร่ จะต้องได้รับการอนุญาตจากวารสารเป็นลายลักษณ์อักษร ลิขสิทธิ์บทความที่เผยแพร่ทั้งหมดเป็นของวารสารบริหารธุรกิจศรีนครินทรวิโรฒ