ภาวะผู้นำคุณภาพและความสำเร็จขององค์กร

QUALITY LEADERSHIP AND ORGANIZATION SUCCESS

Authors

  • ณัฐธิดา น้ำมนต์ดี
  • สมชาย เทพแสง

Keywords:

ภาวะผู้นําคุณภาพ, ความสำเร็จขององค์กร

Abstract

บทคัดย่อ               ภาวะผู้นําคุณภาพเป็นภาวะผู้นำที่เน้นการทำงานเชิงระบบที่จูงใจให้บุคลากรปฏิบัติงานและสร้าง    แรงบันดาลใจให้บุคลากรมุ่งมั่นในการทำงานไปสู่วิสัยทัศน์ เน้นคุณภาพของบุคลากรและคุณภาพของงานไปพร้อมๆ กัน                สู่การเปลี่ยนแปลงองค์กรให้ทันสมัยนำมาซึ่งความสำเร็จขององค์กร ภาวะผู้นำคุณภาพขององค์กรเป็นหลักการสําคัญของผู้นํา ผู้นำคุณภาพมีบทบาทสำคัญในการเป็นผู้ริเริ่ม ปรับปรุง กําหนดเป้าหมาย วิสัยทัศน์ และกําหนดทิศทางโดยมีพันธกิจ และเป้าหมายด้านคุณภาพเพื่อนำพาให้องค์กรสามารถประสบความสำเร็จได้ในทุกสถานการณ์ ผู้นำจำเป็นต้องให้ความสำคัญกับการพัฒนาตนเองให้เป็นผู้นำคุณภาพที่มีความรู้ ความสามารถ ซึ่งองค์ประกอบสำคัญของภาวะผู้นำคุณภาพมี 5 ด้าน ดังนี้ 1) การเน้นลูกค้าเป็นสำคัญ                  2) การมีวิสัยทัศน์ในการบริหาร 3) การสร้างแรงบันดาลใจ 4) การติดต่อสื่อสาร และ5) การทำงานเป็นทีม ABSTRACT             Quality leadership is systematic leadership that motivates people to perform and builds Inspire personnel to strive towards the vision Focusing on the quality of personnel and the quality of work at the same time, leading to modern organizational changes that lead to the success of the organization. Organizational quality leadership is the core principle of leadership. Quality leaders play an important role in initiating, improving, setting goals, vision, and setting direction with a mission statement. And quality goals to lead the organization to be successful in every situation. Leaders need to focus on developing themselves to be quality leaders with knowledge and competence. The key elements of quality leadership are 5 aspects as follows 1) customer focus 2) management vision 3) Inspire                         4) communication and 5) teamwork.

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Published

2023-06-28