การพัฒนาบทเรียนคอมพิวเตอร์เรื่อง การเข้าหัวสายไฟฟ้าแรงสูง
Abstract
บทคัดย่อวัตถุประสงค์ของการวิจัยครั้งนี้เป็นการวิจัยเพื่อสร้างบทเรียนคอมพิวเตอร์ เรื่อง การเข้าหัวสายไฟฟ้าแรงสูง ประเมินคุณภาพและประเมินประสิทธิภาพของบทเรียนคอมพิวเตอร์ เรื่อง การเข้าหัวสายไฟฟ้าแรงสูง ประเมินคุณภาพของบทเรียนคอมพิวเตอร์ เรื่อง การเข้าหัวสายไฟฟ้าแรงสูงโดยผู้เชี่ยวชาญ ประสิทธิภาพของบทเรียนคอมพิวเตอร์ประเมินโดยกลุ่มตัวอย่างนักศึกษาระดับประกาศนียบัตรวิชาชีพ สาขา ไฟฟ้ากำลัง (ปวช.) วิทยาลัยการอาชีพบางแก้วฟ้า ทำการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง จำนวน 20 คน สถิติที่ใช้วิเคราะห์ข้อมูลคือ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน และ E1/E2 ผลการการวิจัยพบว่า 1.) การพัฒนาบทเรียนคอมพิวเตอร์ เรื่อง การเข้าหัวสายไฟฟ้าแรงสูง ดำเนินการ วิเคราะห์เนื้อหา กำหนดหัวข้อเรื่อง กำหนดจุดประสงค์และกลุ่มเป้าหมาย ออกแบบบทเรียน ออกแบบหน้าจอการใช้งาน เขียนบท ดำเนินสร้างบทเรียนคอมพิวเตอร์ 2.) ผู้เชี่ยวชาญประเมินคุณภาพของบทเรียนคอมพิวเตอร์ เรื่อง การเข้าหัวสายไฟฟ้าแรงสูง โดยรวมอยู่ในระดับดีมาก มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.63 3.) ประสิทธิภาพของบทเรียนคอมพิวเตอร์ เรื่อง การเข้าหัวสายไฟฟ้าแรงสูง ผลการ วิเคราะห์พบว่า มีประสิทธิภาพสูงกว่าสมมุติฐานที่กำหนด มีค่าเท่ากับ (E1/E2) คือ 91/94.25 สูงกว่าเกณฑ์ที่กำหนดไว้ คือ 90/90 คำสำคัญ: บทเรียนคอมพิวเตอร์ การเข้าหัวสายไฟฟ้าแรงสูงAbstract: The purposes of this thesis were to developed computer lessons on high-voltage cable termination procedures, evaluated the quality of computer lessons on high-voltage cable termination procedures and evaluated the efficiency of computer lessons on high-voltage cable termination procedures. The quality of computer lessons on high-voltage cable termination procedures was evaluated by 3 experts. The efficiency of computer lessons was evaluated by 20 vocational certificate students who taking up electrical power at Bangkawfra Industrial and Community Education College. The statistical tools used for analyzed the data were mean, standard deviation and E1/E2. The research found that: 1.) The development of computer lessons on high-voltage cable termination procedures was develop from these following, analyzed the context, setup the topic, setup the objective and the target, design the lesson, design the appearance, writing dialogs and constructing computer lesson. 2.) Computer lessons on high-voltage cable termination procedure was evaluated by experts have good quality in very high level at the average of 4.63. 3.๗ The efficiency of computer lessons on high-voltage cable termination procedures was 91/94.25 (E1/E2) higher than the hypothesis had set 90/90. Keyword: computer lessons, high-voltage cable termination proceduresDownloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2013-07-18
Issue
Section
บทความวิจัย