การมุ่งผลสัมฤทธิ์ในการปฏิบัติงานของเจ้าหน้าที่ภาควิชา/สาขาวิชา คณะศึกษาศาสตร์ Achievement Orientation in the Performance of the Faculty Officers, Faculty of Education Srinakharinwirot University

Authors

  • บุญประสิทธิ์ ทองเสน

Abstract

บทคัดย่อการวิจัยการมุ่งผลสัมฤทธิ์ในการปฏิบัติงานของเจ้าหน้าที่ภาควิชา/สาขาวิชา คณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการมุ่งผลสัมฤทธิ์ในการปฏิบัติงานของเจ้าหน้าที่ภาควิชา/สาขาวิชา คณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ จำแนกตามสถานภาพและภาควิชา/สาขาวิชา กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยในครั้งนี้ ได้แก่ อาจารย์ เจ้าหน้าที่ นิสิต คณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ จำนวน  285 คน ได้มาโดยการกำหนดขนาดกลุ่มตัวอย่างตามตารางสำเร็จรูปของเคร์จซี่ : และมอร์แกน  จากนั้นทำการสุ่มแบบแบ่งชั้น  โดยใช้ขนาดของภาควิชา/สาขาวิชา เป็นชั้น  การวิเคราะห์ข้อมูลใช้ค่าร้อยละ การหาค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และทดสอบสมมติฐานด้วยการวิเคราะห์ความแปรปรวนแบบทางเดียว (One – Way Analysis of Variance)ผลการวิจัยพบว่า1. ผลจากการวิจัยการมุ่งผลสัมฤทธิ์ในการปฏิบัติงานของเจ้าหน้าที่ภาควิชา/สาขาวิชา คณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัย ศรีนครินทรวิโรฒ พบว่าโดยรวมมีค่าเฉลี่ยอยู่ในระดับมาก เมื่อพิจารณารายด้าน พบว่า มีค่าเฉลี่ยอยู่ในระดับมากทุกด้านโดยเรียงลำดับค่าเฉลี่ยจากมากไปน้อยดังนี้ ด้านการมุ่งคุณภาพของงาน ด้านการตัดสินใจ ด้านการให้บริการ ด้านความคิดริเริ่มสร้างสรรค์ ด้านการติดต่อสื่อสาร  ด้านการสร้างแรงจูงใจ และด้านการมีระเบียบวินัย2. ผลการเปรียบเทียบการมุ่งผลสัมฤทธิ์ในการปฏิบัติงานของเจ้าหน้าที่ภาควิชา/สาขาวิชา คณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ จำแนกตามสถานภาพของผู้ตอบแบบสอบถาม พบว่า ไม่แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .053. ผลการเปรียบเทียบการมุ่งผลสัมฤทธิ์ในการปฏิบัติงานของเจ้าหน้าที่ภาควิชา/สาขาวิชา คณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ จำแนกตามภาควิชา/สาขาวิชาของผู้ตอบแบบสอบถาม พบว่า ไม่แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05      AbstractResearch aimed at the achievement-oriented of the performance of the officials of the Department / Field of study, Faculty of Education, Srinakharinwirot University had the objectives of the study the achievement-oriented in the performance of the officials of the Department / / Field of study, Faculty of Education, Srinakharinwirot University classified by status and Department / Field of study.The sample used in this research included 285 professors, staffs and students of the Faculty of Education, Srinakharinwirot University  acquired by the group defining the table finished K. George's: Morgan (Krejcie: Morgan. 1970: 608) were randomized stratified (Stratified Random Sampling) by using Department / Field of study as strata and using a simple random sample  thereafter. The data were analysed by using mean and standard deviation. The test of hypothesis was done by using One-way ANOVA.           The results showed as follows;1. The results of the research focus on the achievement-oriented of the performance of the officials of the Department / Field of study, Faculty of Education, Srinakharinwirot University as a whole was at the high level. Considering each individual aspect was also at the high level by ranking from the highest to the lowest mean as follows; quality oriented ,decision- making, service ,creative thinking, communication ,  create motivation, Discipline respectively.2. The result on comparison on the achievement-oriented of the performance of the officials of the Department / Field of study, Faculty of Education, Srinakharinwirot University classified by status revealed no difference.3. The result on comparison on the achievement-oriented of the performance of the officials of the Department / Field of study, Faculty of Education, Srinakharinwirot University classified by Department / Field of study revealed no difference.Keywords : Achievement Orientation in the Performance of the Faculty Officers

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Published

2015-07-16